Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η εκτίναξη των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού σε πολλά σχολεία, όχι μόνο στα όρια της Ελλάδας. Τη λύση στο πρόβλημα κλήθηκε να δώσει ομάδα επιστημόνων στη Νότια Κορέα, με στόχο την εξάλειψη του παγκόσμιου φαινομένου. Οι ερευνητές συνεργάστηκαν με μια ομάδα 24 έμπειρων καθηγητών φυσικής αγωγής στη Σεούλ, εξέτασαν συνολικά 1.178 μαθητές, δηλαδή 48 τάξεις. Κατά τη διάρκεια 18 εβδομάδων, οι εκπαιδευτικοί ταξινομήθηκαν σε δύο ομάδες. Στη μία ομάδα οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές δεν ενθαρρύνονταν να εμπλακούν για να σταματήσουν το bullying, ενώ η άλλη ομάδα θα ακολουθούσε μια άλλη προσέγγιση, που είναι και ο πυρήνας του πειράματος. Η νέα προσέγγιση, η οποία αποσκοπούσε στη δημιουργία ενός «κλίματος κατά του εκφοβισμού» στις τάξεις, εστίασε στην διαμόρφωση μιας άλλης στάσης, πιο συνολικής, που δεν αφορούσε μόνο τον θύτη ή το θύμα. Στο επίκεντρο της προσέγγισης έμπαινε το ζήτημα της φροντίδας για τους άλλους και η μείωση του αναταγωνισμού μεταξύ των μαθητών. Τα αποτελέσματα του πειράματος αποδείχθηκαν κάτι ιδιαίτερα θετικά, με τους ειδικούς να αναφέρουν πως τα περιστατικά και τα θύματα εκφοβισμού εντός του σχολικού χώρου μειώθηκαν δραματικά. Μάλιστα αυτό που προέκυψε είναι πως το πρόβλημα προέρχεται από το γεγονός πως επιλέγουμε να εστιάσουμε στη συμπεριφορά του εκάστοτε εκφοβιστή και όχι στον τρόπο που αντιδούν οι μάρτυρες. ΠΗΓΗ
08/04/2023
Σχολικός εκφοβισμός: Πείραμα δίνει τη λύση για την αντιμετώπισή του
Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η εκτίναξη των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού σε πολλά σχολεία, όχι μόνο στα όρια της Ελλάδας. Τη λύση στο πρόβλημα κλήθηκε να δώσει ομάδα επιστημόνων στη Νότια Κορέα, με στόχο την εξάλειψη του παγκόσμιου φαινομένου. Οι ερευνητές συνεργάστηκαν με μια ομάδα 24 έμπειρων καθηγητών φυσικής αγωγής στη Σεούλ, εξέτασαν συνολικά 1.178 μαθητές, δηλαδή 48 τάξεις. Κατά τη διάρκεια 18 εβδομάδων, οι εκπαιδευτικοί ταξινομήθηκαν σε δύο ομάδες. Στη μία ομάδα οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές δεν ενθαρρύνονταν να εμπλακούν για να σταματήσουν το bullying, ενώ η άλλη ομάδα θα ακολουθούσε μια άλλη προσέγγιση, που είναι και ο πυρήνας του πειράματος. Η νέα προσέγγιση, η οποία αποσκοπούσε στη δημιουργία ενός «κλίματος κατά του εκφοβισμού» στις τάξεις, εστίασε στην διαμόρφωση μιας άλλης στάσης, πιο συνολικής, που δεν αφορούσε μόνο τον θύτη ή το θύμα. Στο επίκεντρο της προσέγγισης έμπαινε το ζήτημα της φροντίδας για τους άλλους και η μείωση του αναταγωνισμού μεταξύ των μαθητών. Τα αποτελέσματα του πειράματος αποδείχθηκαν κάτι ιδιαίτερα θετικά, με τους ειδικούς να αναφέρουν πως τα περιστατικά και τα θύματα εκφοβισμού εντός του σχολικού χώρου μειώθηκαν δραματικά. Μάλιστα αυτό που προέκυψε είναι πως το πρόβλημα προέρχεται από το γεγονός πως επιλέγουμε να εστιάσουμε στη συμπεριφορά του εκάστοτε εκφοβιστή και όχι στον τρόπο που αντιδούν οι μάρτυρες. ΠΗΓΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΑΝΑΓΡΑΨΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΛΑΙΣΙΟ: